Nem kérdés: egyre többen vásárolunk az interneten. Tudatában kell lenni azonban a kockázatoknak és elővigyázatosan kell vásárolni, de leírhatatlanul kényelmes a vásárlás, főleg egy olyan forgalmas időszakban, mint a karácsony. Ilyenkor, még ha egy kósza gondolattól vezérelve kedvem támadna is kolbászolni egyet a plázában, a bejárati ajtót átlépve, azonnal a legközelebbi kijáratot keresem.
Na de miért is szeretünk az interneten vásárolni?
- Mert időhatékony! Pár perc alatt boltok tömkelegét vagyunk képesek átnézni. A választék teljes szélességét el tudjuk érni otthonról.
- Kedvező áron tudunk vásárolni! Mivel több bolt kínálatát könnyedén elérjük, így egyszerűen össze tudjuk hasonlítani a termékeket és az árakat, így a számomunkra legkedvezőbbet tudjuk választani.
- Kényelmes! Otthon ülve, kényelmesen, utazás, cipekedés, emberek kerülgetése nélkül vehetjük meg az áhított árucikket.
NA DE MI TÖRTÉNIK A VÁSÁRLÁS UTÁN, HA MEGKAPTUK A CSOMAGOT, KIBONTOTTUK, ÉS NEM PONTOSAN AZT KAPTUK AMIT ELKÉPZELTÜNK? Nem tetszik a színe, szaga, anyaga, minősége, vagy nem megfelelő a mérete?
Akkor élhetünk az ELÁLLÁS JOGÁVAL!
Mit is jelent ez pontosan?
Amennyiben az interneten vásároltunk, jogunkban áll a megrendelt árucikk kézhezvételétől számított 14 napig elállni a vásárlástól. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 14 napon belül mindenféle indoklás nélkül visszaküldhetjük a megrendelt terméket a kereskedőnek. Fontos figyelni arra, hogy a kereskedőnek hitelt érdemlően be kell bizonyítani, hogy 14 napon belül küldtük vissza a terméket. Ez általában kétféle módon történhet:
- Legkésőbb a 14. napon megkapja a kereskedő a visszaküldött terméket.
- Hitelt érdemlően be tudjuk bizonyítani, hogy a visszaküldendő terméket legkésőbb a 14. napon feladtuk (postán, futárszolgálattal) a kereskedőnek.
Ha szeretnénk élni az elállás jogával, akkor azt írásban is jelezzük a kereskedő felé, akinek további 14 nap áll rendelkezésére, hogy visszafizesse a vásárláskor befizetett összeget -szállítási költséget is!
A csomagolás sértetlensége
Még mindig akad olyan kereskedő, aki megköveteli és csak akkor fizeti vissza a termék árát, ha a csomagolás bontatlan és sértetlen. Ezt viszont nem tehetnék meg, nincs erre vonatkozó rendelet. Józan ésszel is belátható, hogy anélkül, hogy a csomagolást megbontanánk, nem tudjuk megnézni, megfogni, megszagolni, megvizsgálni, és kipróbálni a rendelt terméket. Természetesen akadnak kivételek, mint a higiéniai termékek, szoftverek, jogdíjas termékek, vagy friss élelmiszerek.
Mi történik, ha cég nevére vásároltam?
Akkor sajnos nem élhetünk az elállás jogával. A kellékszavatosság alapján viszont ha rossz a termék, megsérült, vagy elromlott, akkor kérhetünk cserét, javítást, vagy egyéb más ellenszolgáltatást.
Mi történik akkor, ha online rendeltem, de személyesen vettem át a terméket?
Az elállás joga személyes átvétel esetén is érvényesíthető, amennyiben a terméket online rendeltük. A feltétel ebben az esetben is teljesül, hogy élhessünk a 14 napos elállási jogunkkal.
Mikor nem élhetünk a 14 napos elállási jogunkkal?
Megeshet, hogy olyan terméket vásárolunk, melyre nem vonatkozik az elállás joga. Maga a termék jellege, szavatossága nem teszi lehetővé, hogy visszaküldjük, és visszafizettessük azt a kereskedővel. A teljesség igénye nélkül a legjellemzőbbek a következőek:
- Friss és romlandó élelmiszerek
- Egyedi gyártású, vagy személyre szabott termékek
- Bontott csomagolású higiéniai, egészségvédelmi termékek
- bontott csomagolású hang és film hordozó termékek
- bontott csomagolású szoftverek
- hírlap. szaklap. időszaki lap
- különböző szolgáltatások, mint például a fuvarozás, szállásadás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
A visszaküldés árát is a kereskedő állja?
Nem, sajnos a visszaküldés költségét a vásárlónak kell állnia. Természetesen vannak olyan kereskedők, akik átvállalják ezt a költséget is, de nincsenek kötelezve rá. Ha már kénytelenek vagyunk visszajuttatni valahogy a megrendelt terméket, akkor:
- vagy személyesen visszük vissza a kereskedőnek -ha egyáltalán rendelkezik bolttal Magyarországon
- vagy az általa megjelölt visszagyűjtési pontra visszük vissza -és bízunk abban, hogy van ilyen Magyarországon;
- vagy igénybe vesszünk egy futárszolgálatot, postát, hogy vigyék vissza a visszaküldendő csomagot a kereskedőnek.
Ha nincs elérhető közelségben a bolt, vagy a visszagyűjtési pont, vagy csupán lusták vagyunk személyesen intézkedni, akkor kénytelenek leszünk valakit megbízni, hogy végezze el helyettünk a munkát. Ha belföldre kell küldeni, akkor pár ezer forintból meg tudjuk úszni, de ha külföldről vásároltunk, és oda is kell visszaküldeni, akkor megeshet, hogy mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk.
Természetesen erre is vannak már megoldások, melyekkel mérsékelhetjük a költségeinket. Keressétek az onlinefutar.hu-t, akik segítenek megtalálni a legjobb megoldást és futárszolgálatot, hogy a visszaküldendő termék kedvező áron és megbízhatóan kerüljön visszaszállításra a kereskedőnek.
Üdv,
Pista
onlinefutar.hu | info@onlinefutar.hu | +36 1 700 4072